اینترنت و شبکه, موبایل و تبلت

مدیریت مصرف اینترنت گوشی اندروید

کنترل مصرف دیتا

گسترش دسترسی به اینترنت در همه جا سبب شده تا دغدغه تازه ای به نام کنترل مصرف دیتا برای افراد به وجود آید. همان‌طور که ما زندگی می‌کنیم و نفس می‌کشیم، از اینترنت هم استفاده می‌کنیم. با پیشرفت تکنولوژی، تقریبا همه از اینترنت در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند.

ما از گوشی‌ها و اینترنت برای چت کردن و تماس‌های صوتی و ویدیویی با دوستان و خانواده خود استفاده می‌کنیم و همه این‌ها باعث مصرف اینترنت می‌شوند؛ بنابراین همواره باید حواسمان به میزان مصرف دیتا یا وای فای باشد.گاهی چنان غرق شبکه جهانی وب می شویم که مصرف داده خود را به کل فراموش می کنیم و زمانی که دیدیم بسته اینترنت ما تمام شده تازه می فهمیم چه اتفاقی افتاده است.

چگونه مصرف اینترنت گوشی اندروید خود را مدیریت کنیم؟

در سال های اخیر ، استفاده از اینترنت به شدت افزایش یافته است. می توان گفت که با پیشرفت تکنولوژی ، برنامه ها و دستگاه ها به دیتا و مصرف بیشتر اینترنت نیاز پیدا می کنند تا درخواست های ما را اجرا کنند. این برنامه ها دائماً در حال بروزرسانی هستند. در این مقاله با نحوه کنترل مصرف دیتا آشنا خواهیم شد.

کنترل مصرف دیتا

در حال حاضر ، سرویس های پخش فیلم و شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام به دلیل محبوبیت زیاد، نیازمند مصرف زیاد اینترنت هستند که وقتی این میزان مصرف اینترنت، از حد بگذرد موجب نگرانی برای کاربران می شود.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : نشانه های خرابی مودم ADSL

نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که وقتی از گوشی خود استفاده نمی کنید حتما داده های همراه را خاموش کنید.

Data Warning و Usage Limit را فعال کنید

در حالی که موارد فوق گام های مهمی برای محدود کردن استفاده از داده تلفن همراه شما هستند، باید یک هشدار داده و محدودیت استفاده را نیز در نظر بگیرید. برای انجام این تنظیمات مراحل زیر را طی کنید.

  • در منوی تنظیمات گوشی ، روی Network & Internet ضربه بزنید.
  • به قسمت  Data usage > Data warning and limit بروید.
  • Set data limit را فعال کنید.
  • به data limit بروید. GB یا MB را از منوی کشویی انتخاب کنید. سپس برای محدودیت استفاده از داده خود ، مقدار موردنظر را تعیین کنید.

کنترل مصرف دیتا

برای فعال کردن data warning مراحل زیر را طی کنید:

  • به همان قسمت Data usage مراجعه کنید و گزینه data warning را فعال کنید.
  • بر روی data warning لمس کنید و مقدار موردنظر خود را وارد کنید.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

شما با اعمال تنظیمات usage limit ، هنگامی که مصرف داده شما به مقداری که تعیین کرده اید برسد ، به طور خودکار داده های تلفن همراه شما را خاموش می کند. data warning هم فقط به شما می گوید که مصرف داده شما به حدی که قبلاً تعیین کرده اید رسیده است.

نتیجه گیری

اگر نگران میزان مصرف اینترنت در گوشی خود هستید، می‌توانید با استفاده از Data Warning و Usage Limit مدیریت استفاده از اینترنت خود را به دست بگیرید …

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید