لوازم جانبی

نحوه صحیح شستشوی موس پد

نحوه صحیح شستشوی موس پد

نحوه صحیح شستشوی موس پد

برای برخی افراد نحوه صحیح شستشوی موس پد یک چالش دشوار است. عده‌ای ترجیح می‌دهند که ماوس پد را به همان حالت کثیف رها کنند، اما عده‌ای دیگر به دنبال راهکاری برای شستن موس پد خود هستند. پس وجود یک راهنمای مرحله به مرحله تمیز کردن پد موس می‌تواند کمک حالتان باشد.

زمانی که ماوس را روی یک سطح صاف و مخصوص حرکت می‌دهید کارایی و عملکرد آن بهبود می‌یابد. به همین منظور همه ما معمولاً از موس پد استفاده می‌کنیم تا علاوه بر راحتی دستمان هنگام استفاده از آن، سرعت عمل ماوس نیز افزایش یابد یرای همین امر نیز نحوه صحیح شستشوی موس پد دارای اهمیت بالایی میباشد. اما اگر همین سطح صاف و مخصوص بنا به دلایلی کثیف و ناهموار شود دیگر آن عملکرد مطلوب را نخواهد داشت.

کثیف شدن موس پد اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل سوالی که این روزها زیاد از ما پرسیده می‌شود این است که چگونه پد موس را تمیز کنیم؟ از این رو ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نحوه تمیز کردن پد ماوس کامپیوتر و لپتاپ را به شما آموزش دهیم. در ابتدا لازم است کمی در مورد انواع موس پدها اطلاعات داشته باشید و مواد و متریال به کار رفته در آنها را بشناسید و سپس با نحوه شستن موس پد آشنا شوید.

 

مقاله پیشنهادی : خمیر سیلیکون چیست و چه کاربردی دارد؟

 

دلایل تمیز نگه داشتن ماوس پد

پد موس شما به مرور می‌تواند بسیار بد و کثیف شود به طوری که بعضی اوقات نگاه کردن به آن توسط شما بسیار سخت خواهد بود با وجود میانگین میزبانی بیش از 20 هزار میکروب در هر اینچ مربع از یک میز ، آخرین چیزی که دوست دارید با آن روبرو شوید کثیفی بیشتر در محل کارتان است .

انواع ماوس پد و ویژگی آنها چیست؟

ماوس پدها در انواع ساده، طبی و گیمینگ تولید می‌شوند و مواد استفاده شده در آنها نیز معمولا از جنس پارچه، کتان، برزنت، فوم و پلاستیک است.

ماوس پد ساده

موس پد ساده

ماوس پد ساده یک سطح صاف، یکدست و غیرشفاف است که دارای خلل و فرج‌های ریزی است تا کار سنسور زیر موس را ساده‌تر کند. خود این موس پدها نیز به دو دسته سخت و نرم تقسیم می‌شوند. ماوس پد سخت معمولاً از جنس پلاستیک است و سطح اصطکاک بیشتری را نسبت به موس پد نرم ایجاد می‌کند. این یعنی سرعت حرکت موس روی ماوس پدهای خشک بیشتر از ماوس پدهای نرم است. اما ماوس پدهای نرم معمولاً راحت‌تر هستند.

ماوس پد گیمینگ

موس پد گیمینگ

ماوس پدهای گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده‌اند. ابعاد این ماوس پدها معمولاً بسیار بزرگتر از ماوس پدهای ساده است و به حدود 0.5 متر نیز می‌رسد. دلیل آن هم ایجاد آزادی عمل بیشتر برای تحرک دست هنگام انجام بازی‌های رایانه‌ای است. به علاوه جنس مواد به کار رفته در لایه‌های زیرین این نوع ماوس پدها از الیاف خاصی است تا در طولانی مدت دست شما را خسته نکند.

ماوس پد طبی

موس پد طبی

ماوس پدهای طبی نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زاویه مچ دست با ساعد و آرنج در حالت ایده آل و بهینه قرار داشته باشد. در این نوع پد موس، معمولاً از یک برآمدگی نرم برای قسمت زیر مچ استفاده می‌شود تا از آن به عنوان تکیه گاه استفاده کنید.

نحوه صحیح شستشوی موس پد ؟

نحوه صحیح شستشوی موس پد با آب و صابون است با این کار از هر گونه کثیفی و یا آلودگی که در طول زمان ایجاد می‌شود خلاص خواهید شد .

نحوه صحیح شستشوی موس پد به این صورت است :

  1. یک کاسه یا وان را با آب سرد پر کنید و پد موس خود را خیس کنید از شامپوی ملایم یا صابون دست استفاده کنید و به آرامی سطح را تمیز کنید.
  2. پد موس خود را با یک برس نرم تمیز کنید ملایم باشید و گرنه ممکن است آسیب وارد کنید !
  3. صابون را با آب سرد بشویید و مطمئن شوید که در قسمت جلو یا پشت آن کف وجود ندارد
  4. پد موس خود را با حوله خشک کنید و قبل از استفاده مجدد ، بقیه روز به آن مهلت دهید تا کاملا خشک شود .
  • استفاده از آب ، صابون و شامپو

قدم اول در نحوه صحیح شستشوی موس پد این است که کاسه‌ای پیدا کنید که به اندازه کافی برای پد موس شما بزرگ باشد ، یا اگر فضای بیشتری می‌خواهید از وان حمام استفاده کنید . به آرامی آب سرد را روی سطح اسپری کنید در حالی که از یک اسفنج آغشته به صابون یا شامپوی ملایم برای پاک کردن لکه‌ها استفاده می‌کنید.

  • استفاده از یک برس نرم برای پاک کردن

در این مرحله از نحوه صحیح شستشوی موس پد از یک برس نرم برای تمیز کردن نقاطی که به خصوص بسیار سخت هستند استفاده کنید آن قسمت را خیلی زیاد مالش ندهید یا بهتر است از اسفنج سیمی استفاده کنید زیرا این امکان وجود دارد به پد موس آسیب برساند.

  • آبکشی کنید

صابون را به آرامی از روی پد موس با آب سرد بشویید ، مطمئن شوید که هیچ کفی در قسمت جلو و یا پشت باقی نمانده است .

  • با حوله خشک کنید

اکنون همه چیز تمیز شده است ، از یک حوله برای تمیز کردن پد موس خود استفاده کنید از آنجا اجازه دهید هوا آن را خشک کند یا آن را در کنار یک فن قرار دهید تا رطوبت باقی مانده از بین برود قبل از این که دوباره از پد موس خود استفاده کنید ، یک روز به آن مهلت دهید چرا که قطعا نمی‌خواهید رطوبت به موس آسیب برساند.

آیا می توانم پد ماوس خود را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

برخی از ماوس‌پدها در واقع قابل شستشو با ماشین هستند فقط باید برچسب مراقبت را بررسی کنید تا بهترین حالت شست و شو را انتخاب کنید. اگر هیچ دستورالعملی ارائه نشد، احتیاط کنید و موس پد خود را با دست بشویید. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، آن را با مقداری حوله داخل آن بیندازید تا بار را نرم کرده و در طول چرخه از آن محافظت کنید.

نحوه تمیز کردن موس پد RGB یا سیمی

به دلیل الکترونیکی بودن، ماوس پد RGB یا سیمی نباید در آب غوطه ور شود. در عوض، این مراحل را دنبال کنید:
۱. مطمئن شوید که به طور کامل از پریز جدا شده و از هر وسیله الکترونیکی دیگری دور است.
۲. یک پارچه میکروفایبر تازه را در آب گرم و صابون خیس کنید، سپس آن را به بهترین شکل ممکن فشار دهید. باید کمی مرطوب و صابونی باشد.
۳. پارچه مرطوب را روی پد ماوس خود و در امتداد دو طرف پاک کنید تا هرگونه آلودگی پاک شود.
۴. پارچه میکروفیبر را با آب تازه بشویید تا هرگونه صابون پاک شود و یک بار دیگر کاملاً تمیز شود.
۵. حالا پارچه را دوباره روی ماوس پد بکشید تا باقیمانده صابون پاک شود. به شستشو و فشار دادن پارچه ادامه دهید و دوباره آن را تا زمانی که تمام صابون از بین برود استفاده کنید.
۶. قبل از استفاده، از ماوس پد خود را بگذارید تا کاملا خشک شود.

موس پد RGB

 در نهایت باید بگوییم در نحوه صحیح شستشوی موس پد ، هیچ قانونی در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید موس پد را تمیز کنید وجود ندارد، اما حداقل هر سه ماه یک بار، و همچنین پس از هر بیماری، انجام این کار خوب است.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید