لوازم جانبی

با عینک واقعیت مجازی آشنا شوید

عینک های واقعیت مجازی

واقعیت مجازی چیست ؟

واقعیت مجازی از جمله تکنولوژی های جدیدی است که اخیراً دنیای فناوری میزبان آن بوده و البته حیطه های مختلفی را در این وادی شامل می شود. یکی از بخش هایی که شاهد حضور موفق واقعیت مجازی در آن هستیم، انواع مختلف عینک واقعیت مجازی است. در واقع عینک های واقعیت مجازی با استفاده از فناوری یاد شده می توانند شما را به راحتی وارد دنیای دیگری کنند.

محیط‌ های واقعیت مجازی در درجه اول، تجربه‌های دیداری می‌باشند که از طریق یک عینک واقعیت مجازی قابل مشاهده و تجربه می‌باشند. برخی از اپلیکیشن ها دارای اطلاعات حسی دیگری مانند تولید صدا هم می‌باشند. محیط‌های شبیه‌سازی شده می‌توانند مانند محیط‌های زندگی واقعی و یا به صورت کاملا متفاوت باشند نظیر آنچه در محیط‌های بازی دیده می‌شود.

عینک واقعیت مجازی جدیدترین فناوری است که با آن جلوی چشمان کاربر محیطی مجازی قرار می گیرد و براساس حرکت سر و بدن با محیط مجازی تعامل برقرار می کند. هنگامی که یک فرد عینک واقعیت مجازی را روی سر خود نصب می کند، جلوی چشمانش محیطی را مشاهده می کند که براساس تغییر موقعیت بدنش تغییر می کند و ذهن انسان پس از مدتی می پذیرد که در یک محیط واقعی قرار گرفته است .

واقعیت مجازی چیست

در این عینک ها نمایشگری وجود دارد که تمام فضای مقابل چشمان شما را در برمی‌گیرد و با بهره‌مندی از تکنیک برجسته‌ بینی سه‌بعدی باعث می‌شود کاربر تصور کند در حال مشاهده تصاویر سه‌بعدی است (در تکنیک برجسته‌بینی دو تصویر دوبعدی معمولی با کمی تغییر در مقابل چشم چپ و راست نمایش داده می‌شوند و در سیستم بینایی مغز با یکدیگر ترکیب می‌شوند و به این صورت کاربرتصور می‌کند تصاویر را سه‌بعدی می‌بیند).

داهای این فضای مجازی هم به‌صورت استریو پخش می‌شوند. علاوه بر عینک های واقعیت مجازی، سنسورهایی برای ردیابی حرکات دست و چشم نیز طراحی شده‌اند که بر روی عینک ها قرار می‌گیرند.

نحوه‌ کار عینک های واقعیت مجازی

با استفاده از عینک های واقعیت مجازی، همان‌گونه که در بالا نیز گفته شد، کاربر وارد دنیایی دیگر می‌شود، دنیایی که کاملاً برای او واقعی به نظر می‌رسد و به یک باره فراموش می‌کند که عینک در سر دارد و این دنیای واقعیِ رو به روی او نه دنیایی واقعی بلکه دنیایی شبیه‌سازی شده است. اما این فرآیند چگونه به عمل می‌رسد؟ چه اتفاقی می‌افتد که کاربر کاملاً بر این باور می‌رود که فضایی که می‌بیند یک فضای واقعی است؟ برای پاسخ به این پرسش، می‌باید وارد ساختار عینک های VR شویم.

عینک های Virtual Reality که به اختصار از آن‌ها با نام VR نیز یاد می‌شود، مانند Oculus Rift و PlayStation VR، اغلب به عنوان HMD (Head Mounted Display) یا همان نمایش‌گر سربند شناخته می‌شوند. با قرار گرفتن نمایش‌گر آن‌ها در برابر چشمان‌تان، محیطی سه بعدی را تجربه خواهید کرد که برخلاف تصاویر سه بعدی تلویزیون از هیچ مرز و محدودیتی برخوردار نیست، کاملاً مانند دنیای واقعی.

نحوه کار با عینک واقعیت مجازی

کاربرد عینک های واقعیت مجازی

تور مجازی: عینک های VR کاربردهای متعددی دارند. علاوه بر آن که از آن‌ها به عنوان وسایلی برای ایجاد سرگرمی و شادی استفاده می‌شود، در مواردی دیگر مانند علمی – آموزشی، پزشکی، روان‌درمانی، تبلیغاتی و … استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در برخی املاکی‌ها می‌توان از عینک واقعیت مجازی برای نشان دادن خانه به متقاضی استفاده کرد. یعنی متقاضی خرید یا اجاره‌ خانه، بی آن که نیازی به حضور در خانه داشته باشد می‌تواند عینک واقعیت مجازی را روی سر بگذارد و به صورتی واقعی در خانه‌ی مورد نظر گشت و گذاری داشته باشد و پس از آن تصمیم بر خرید یا عدم خرید و یا اجاره یا عدم اجاره‌ی خانه‌ی مورد نظر بگیرد.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : راهنمای خرید پاور بانک

درمان ترس: یا آن که از این گجت مثلاً در درمان فوبیا استفاده می‌گردد. فوبیا به طور ساده به معنای ترس بیمار از برخی شرایط و وضعیت‌های خاص است. این ترس نه البته ترسی عادی بلکه ترسی شدید است. اما با استفاده از عینک واقعیت مجازی، شرایطی که بیمار از آن می‌ترسد را به صورت مجازی به او نمایش می‌دهند و بیمار با اطمینان از این که این شرایط واقعی نیست می‌تواند بارها و بارها آن شرایط را تجربه کند تا به تدریج ترس و هراس بیمارگونه‌ی او از آن شرایط از بین برود.

شبیه سازی عملکرد خودرو: از کاربردهای عینک واقعیت مجازی، صنعت خودروسازی است. به عنوان مثال، یکی از شرکت‎های خودروسازی، یعنی شرکت فورد، به کارمندان خود امکان استفاده از این عینکها را داده تا با استفاده از آن پیش از آن که خودرو وارد بازار شود و کاملاً تولید شده باشد بتوانند با داخل و خارج خودرو ارتباط برقرار کنند و اگر مشکلی در آن وجود داشت رفع‌ اش نمایند.

تشخیص جرم: یا مثلاً از عینک واقعیت مجازی می‌توان برای اثبات جرم یک مجرم در دادگاه استفاده کرد. در واقع بازسازی صحنه‌ی جرم به وسیله‌ی تصاویر سه بعدی واقعی می‌تواند تأثیر بسیار بهتری برای اثبات جرمِ یک مجرم داشته باشد و به همین دلیل هم هست که پژوهش‌گران دانشگاه زوریخ درصدد برآمده‌اند که روی این عینک ها کار کنند و ابزاری مناسب از آن برای استفاده در دادگاه‌ها ارائه دهند.

تفاوت واقعیت مجازی VR با واقعیت افزوده AR

علی‌ رغم اینکه تکنولوژی VR فناوری جالبی است که چندین دهه پیش ابداع شد، بسیاری از مردم هنوز با مفهوم آن آشنا نیستند. همچنین اشتباه گرفتن اصطلاح واقعیت مجازی با تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) بسیار رایج است. تفاوت اصلی بین این دو، این است که واقعیت مجازی (VR) دنیایی را می‌سازد که ما از طریق یک هدست یا عینک خاص وارد آن می‌شویم. دنیایی که می‌تواند هیچ شباهتی به محیط و فضایی که در آن هستیم نداشته باشد. هر چیزی که ما می‌بینیم بخشی از یک محیط است که به طور مصنوعی از طریق تصاویر، صداها و غیره ساخته شده است.

تفاوت واقعیت مجازی VR با واقعیت افزوده AR

از طرف دیگر در واقعیت افزوده، دنیای خود ما به چارچوبی تبدیل می‌شود که اشیا، تصاویر یا موارد مشابه در آن قرار می‌گیرند. هر چیزی که ما می‌بینیم در یک محیط واقعی است و ممکن است استفاده از هدست ضروری نباشد.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : معرفی برند اوی Awei

اگر بخواهیم پاسخی برای تفاوت بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی چیست داشته باشیم، مطمئناً این تفاوت، اصلی‌ترین موردی است که مرز تمایز بین تکنولوژی VR  و واقعیت افزوده AR را تعیین می‌کند. بااین‌حال، ترکیبی از تکنولوژی Virtual reality و واقعیت افزوده به نام واقعیت مختلط هم وجود دارد. این فناوری ترکیبی، دیدن اشیاء مجازی در دنیای واقعی و ایجاد تجربه‌ای که در آن اجسام فیزیکی و دیجیتال عملاً قابل تشخیص نیستند را ممکن می‌کند.

چگونه یک عینک مناسب خریداری کنیم؟

اگر به دنبال خرید یک عینک واقعیت مجازی با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، با پارتاک رایانه همراه باشید تا بهترین های این دستگاه را به شما معرفی کنیم.

عینک واقعیت مجازی شاینکن Shinecon VR G04 EA

عینک واقعیت مجازی شاینکن Shinecon VR G04 EA : 

کمپانی SHINECON جزو برندهای مطرح و خوش نام در زمینه ی تولد عینک های واقعین مجازیست ، که با بهره گیری از تکنولوژی روز و استفاده از متریال های بسیار با کیفیت ، تولیدات خود را توسعه داده و آنهارا حتی به آمریکا و اروپا نیز صادر می نماید. عینک واقعیت مجازی شاینکن G04 ، یکی از محصولات جدید این کمپانیست که توانسته با بهبود کیفیت لنز خود ، وضوح تصویر بسیار بالایی را برای کاربران فراهم آورد.

جنس بدنه ی این مدل از پلاستیک بسیار با کیفیت ABS است تا طول عمر بیشتری داشته باشد و همچنین وزن کمتری داشته باشد تا استفاده ی از عینک را راحت تر و لذت بخش تر نماید(300 گرم).دور عینک که محل تماس آن با صورت است ، از یک چرم بسیار با کیفیت و لطیف استفاده شده است تا کمتریت فشار را به صورت وارد نماید و با استفاده طولانی ، کاربر را خسته نکند.

  • عینکی منحصر به فرد که جهان مجازی را ملموس‌تر می‌کند. در نتیجه با استفاده از آن تجربه‌ای نزدیک به واقعیت از فیلم‌های رنگارنگ و بازی‌ها بدست می‌آورید.
  • این عینک تجربه‌ی تماشای واقعیت مجازی سه بعدی از طریق تلفن هوشمند فراهم می‌کند. کافیست اپلیکیشن VR Box را دانلود کرده و از تصاویر جادویی آن لذت ببرید.
  • عینک وی آر G04 با سیستم عامل‌های اندروید و iOS سازگاری دارد و برای انواع گوشی‌های هوشمند با طول مورب 4.7 تا 7 اینچی قابل استفاده است.
  • کیفیت تصویر بالا، وضوح 90٪ و دید 99٪ عینک نمایشی Full HD برای‌تان به ارمغان می‌آورد. بنابراین با استفاده از آن فضای بازی‌ها واقعی‌تر و هیجان انگیز‌تر خواهد شد.

برای خرید عینک واقعیت مجازی شاینکن Shinecon VR G04 EA کلیک کنید

با عینک واقعیت مجازی آشنا شوید

عینک واقعیت مجازی شاینکن Shinecon VR SC-G13 : 

عینک واقعیت مجازی شاینکن G13 ، یکی از محصولات جدید این کمپانیست که توانسته با بهبود کیفیت لنز خود ، وضوح تصویر بسیار بالایی را برای کاربران فراهم آورد. جنس بدنه ی این مدل از پلاستیک بسیار با کیفیت ABS است تا طول عمر بیشتری داشته باشد و همچنین وزن کمتری داشته باشد تا استفاده ی از عینک را راحت تر و لذت بخش تر نماید(300 گرم).دور عینک که محل تماس آن با صورت است ، از یک چرم بسیار با کیفیت و لطیف استفاده شده است تا کمتریت فشار را به صورت وارد نماید و با استفاده طولانی ، کاربر را خسته نکند.
  • کیفیت تصویر بالا، وضوح 90٪ و دید 99٪ عینک نمایشی Full HD برای‌تان به ارمغان می‌آورد. بنابراین با استفاده از آن فضای بازی‌ها واقعی‌تر و هیجان انگیز‌تر خواهد شد.
  • لنزهای بزرگ امکان تنظیم فاصله بین مردمکی و کانونی ایجاد می‌کنند. بنابراین می‌توانید موقعیت لنز را با توجه به موقعیت چشم‌تان و اندازه گوشی هوشمند تغییر دهید.
  • چرخ‌های جداگانه عینک با تنظیم لنز به جلو و عقب بهترین فاصله کانونی و با تنظیم لنز چپ و راست بهترین فاصله بین مردمکی فراهم می‌کنند.
  • قابلیت تنظیم عینک، تنظیم فاصله مردمکی را از 58 تا 70.5 میلی‌متر و تنظیم فاصله تا اجسام را حداکثر تا 45 میلی‌متر امکان پذیر می‌کند.

برای خرید عینک واقعیت مجازی شاینکن Shinecon VR SC-G13 کلیک کنید

با عینک واقعیت مجازی آشنا شوید

عینک واقعیت مجازی شاینکن Shinecon VR SC-G12 : 

عینک واقعیت مجازی شاینکن G12 ، یکی از محصولات جدید این کمپانیست که توانسته با بهبود کیفیت لنز خود ، وضوح تصویر بسیار بالایی را برای کاربران فراهم آورد. لنزهای G12 بسیار با کیفیت تر از دیگر مدل ها ساخته شده است تا کیفیت HD را برای شما فراهم کند. لنزها از طریق دکمه های روی هدست قابلیت حرکت به عقب-جلو و چپ-راست را دارند تا کاملا متناسب با چشم های شما فیکس شوند و از خستگی چشم ها با استفاده ی طولانی مدت ، جلوگیری نماید.
  • عینکی منحصر به فرد که جهان مجازی را ملموس‌تر می‌کند. در نتیجه با استفاده از آن تجربه‌ای نزدیک به واقعیت از فیلم‌های رنگارنگ و بازی‌ها بدست می‌آورید.
  • این عینک تجربه‌ی تماشای واقعیت مجازی سه بعدی از طریق تلفن هوشمند فراهم می‌کند. کافیست اپلیکیشن VR Box را دانلود کرده و از تصاویر جادویی آن لذت ببرید.
  • عینک وی آر G12 با سیستم عامل‌های اندروید و iOS سازگاری دارد و برای انواع گوشی‌های هوشمند با طول مورب 4.7 تا 7 اینچی قابل استفاده است.

برای خرید عینک واقعیت مجازی شاینکن Shinecon VR SC-G12 کلیک کنید

همچنین شما میتوانید از دیگر عینک های واقعیت مجازی ما دیدن فرمایید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید