لوازم جانبی

راهنمای خرید کول پد لپ تاپ

راهنمای خرید کول پد لپ تاپ

راهنمای خرید کول پد لپ تاپ

کول پد لپ تاپ چیست؟ و چرا به آن احتیاج داریم؟ داشتن coolpad باعث می‌شود که دمای لپ تاپ شما همیشه پایین بماند. این موضوع تاثیر زیادی روی طول عمر لپ تاپ دارد و باعث می‌شود که سال‌های بیشتری بتوانید از لپ‌تاپتان استفاده کنید.

به همین دلیل بد نیست به که با انواع کول پدهای موجود در بازار آشنا شوید و نحوه استفاده از coolpad را هم یا بگیرید. البته که نحوه استفاده از کول پد اصلا کار پیچیده‌ای نیست. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که قیمت کول پد نسبت به مدلی که انتخاب می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد.

اما سعی کنید محصولی خریداری کنید که از فون‌های پرقدرتی برخوردار باشد. کول پدها مدل‌های مختلفی هم دارند که البته با تکنولوژی‌های جالبی برای خنک کردن لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. مثلا با گشت و گذار در بازار با coolpad مایع یا کول پد گازی مواجه شده‌اید.

با این حال باید به این موضوع اشاره کنیم که coolpad مایع خاصی نمی‌توانید در بازار پیدا کنید که بتواند نظر شما را به خود جلب کنند. بخش زیادی از بازار کول پد در اختیار کول پدهایی قرار دارد که از فن استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند با تکنولوژی‌های خاص خود لپ‌تاپ کاربران را خنک نگه دارند.

کول پد

انتخاب کول پد مناسب

کول پدها برای کاهش گرمای بیش از حد لپ‌تاپ‌ها طراحی شده‌اند و کمک می‌کنند لپ تاپ شما در دمای مطلوبی کار کند. با توجه به اینکه گرما یکی از عوامل اصلی فرسودگی قطعات دستگاه است، از فواید coolpad برای لپ تاپ شما علاوه بر بهبود عملکرد، افزایش طول عمر آن نیز خواهد بود.

برندها با طراحی کولپدهای مختلف تلاش می‌کنند نیاز کاربران را برطرف کنند. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود بهترین کولپد لپ‌تاپ را از میان بسیاری از گزینه‌های موجود انتخاب کنید. برای انجام امور سنگین لپ تاپ به عنوان برنامه نویس، تدوینگر، گیمر و … خرید کولپد بسیار توصیه می‌شود. قبل از هر چیزی، با شناخت انواع آن شروع می‌کنیم.

بهترین کول پد گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از انتخاب بهترین coolpad گیمینگ، باید با ویژگی‌های آن آشنا باشید. یکی از ویژگی‌های بهترین coolpad مناسب بازی قابل کنترل بودن سرعت چرخش فن‌ها توسط کاربر است. میزان دور موتور فن‌های کول پد، رابطه مستقیمی با قدرت خنک کنندگی آن دارد. همچنین هنگام انتخاب coolpad باید به تعداد و محل قرار گیری فن‌ها نیز باید توجه داشت.

 

مقاله پیشنهادی : نحوه صحیح تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

 

نحوه استفاده از کول پد

همان طور که گفتیم استفاده از coolpad بسیار راحت است و نحوه استفاده از coolpad اصلا پیچیده نیست. coolpad مانند یک صفحه باریک طراحی شده که بتوانی آن را زیر لپ‌تاپ خود قرار دهید. در واقع نقش یک نگه دارنده و پایه را هم ایفا می‌کند، اما فن‌هایی داخل آن قرار گرفته که باعث خنک شدن لپ‌تاپ می‌شود.

برای استفاده از coolpad هم کار خاصی نباید انجام دهید. اکثر کول‌ پدهای موجود در بازار به واسطه کابل USB به لپ‌تاپ متصل می‌شوند. با استفاده از پورت USB انرژی مورد نیار خود را دریافت می‌کنند و کاربران می‌توانند آن‌ها را روشن کنند یا دور فن‌ها را تغییر دهید. البته هر کول پدی یکسری امکانات خاص دارد که باید به آن توجه کنید.

صدای کول پد

coolpad به عنوان یک وسیله جانبی که از سیستم خنک کننده‌ای استفاده می‌کند که از چندین فن تشکیل شده، صدا هم تولید می‌کند. صدای coolpad نسبت به مدلی که خریداری می‌کنید، متفاوت است. اما تجربه ثابت کرده مدل‌هایی که قیمت بالاتری دارند و معمولا صدای کمتری تولید می‌کنند و حداقل دیرتر به صدا می‌افتند. بسیاری از کول پدهای ارزان قیمت موجود در بازار از همان ابتدا صدای زیادی دارند و این احتمال هم وجود دارد که پس از چند ماه صدای فن‌های آن بیشتر شود.

بالا رفتن صدای فن‌ها هم می‌تواند برای برخی کاربران آزاردهنده باشد. همچنین بعضی وقت‌ها به صدا افتادن coolpad باعث می‌شود که پس از مدتی هم خراب شود. البته صدای کول پد را می‌توانید با تمیز کردن آن کاهش دهید. البته اگر بلد باشید که آن را به درستی باز و بسته کنید.

محل قرارگیری فن‌های خنک کننده لپ‌تاپ

در راهنمای خرید coolpad لپ‌تاپ نکته دیگری که باید به آن توجه کنید محل قرارگیری فن‌های کولپد می‌باشد. این مورد وابسته به محل خروجی‌های لپ‌تاپ است. در بعضی لپ‌تاپ‌ها مانند مک‌بوک‌ها ممکن است هیچ خروجی در پشت لپ‌تاپ نباشد. در نتیجه خیلی تفاوت نمی‌کند از کولپد چند فنه استفاده کنید. یا اینکه فن‌ها در کدام قسمت قرار گرفته باشند.

coolpad

سازگاری coolpad و لپ‌تاپ

بزرگ‌ترین مزیت لپ تاپ در مقایسه با دسکتاپ قابلیت حمل آن است و اینکه می‌توانید از آن در هر موقعیتی استفاده کنید. بنابراین کولپد لپ تاپ نیز باید دقیقاً همان احساس راحتی را برای شما فراهم کند. پد خنک کننده لپ تاپ باید طراحی ارگونومیک داشته باشد و حداکثر راحتی را برای شخص ایجاد کند. همچنین باید در نظر داشت که کولپد هم‌اندازه لپ تاپ شما باشد. و در زوایای مختلفی به شما امکان دهد بتوانید راحت‌تر کار کنید.

کیفیت عملکرد coolpad لپ‌تاپ

یک پایه خنک کننده خوب با توجه به کارایی و سرعت فن های آن بر حسب RPM آن رتبه‌بندی می‌شود که چقدر سریع و موثر می‌تواند دمای داخلی یک لپ تاپ را کاهش دهد. کولپدی که انتخاب می‌کنید، باید دارای فن‌های متعدد باشد و جریان هوای زیادی را ایجاد کند. مناسب‌ترین کولپد دارای فنی با قطر بین 90-110 میلی‌متر و سرعتی بالای 1000 دور در دقیقه است.

همچنین صدای نرمال تولیدی توسط فن‌ها نیز به 45-55 دسی بل می‌رسد. همچنین دقت داشته باشید پایه خنک کننده لپ تاپی که تهیه می‌کنید گیره نگه دارنده ایمنی داشته باشد تا از سر خوردن لپ تاپ شما جلوگیری کند.

 

در  مقاله راهنمای خرید coolpad برخی از نکاتی که باید گیمرها و برنامه‌نویسان هنگام انتخاب خنک کننده لپ تاپ در نظر داشته باشند آورده شده است. تلاش کردیم بتوانیم با  بیان نکات مهم و اصلی برای انتخاب بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ شما را همراهی کنیم. در انتها برای بیان سوالات و پیشنهادات خود با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید.

امتیاز برای این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید