لوازم جانبی

بهترین میکروفن های گیمینگ موجود در بازار

gaming microphone

میکروفن های گیمینگ

در مقاله پیش رو، تصمیم گرفتیم به بررسی انواع میکروفن های گیمینگ مخصوص استریم بپردازیم تا با نکات خرید میکروفن های گیمینگ و زیر و بم بهترین میکروفن بازار آشنا شوید.

میکروفن های زیادی تحت عنوان میکروفن های گیمینگ به بازار ارائه می‌شوند و انتخاب بهترین از بین آن‌ها کار سختی است. در این مطلب بهترین میکروفن های گیمینگ 2021 را معرفی خواهیم کرد.

افزودن یک میکروفون استریم به تجهیزات گیمینگ می‌تواند مجموعه گیمینگ شما را تکمیل کند. به عنوان یک استریمر، صدای شما باید در هنگام پخش زنده بازی کاملا واضح باشد و همچنین برای صحبت کردن با سایر بازیکنان نیز هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

بنابراین، بهتر است در هنگام خرید لوازم جانبی کنسول بازی، میکروفون گیمینگ خود را از بین بهترین‌ها انتخاب کنید. از همین رو، در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین میکروفن های گیمینگ را خدمت شما معرفی کنیم. همچنین برای خرید میکروفن گیمینگ می‌توانید سری به فروشگاه پلازا بزنید. با پلازا همراه باشید.

بهترین میکروفون ‌های گیمینگ

میکروفون‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای استریم بازی و یا پادکست استفاده کرد. در فهرست زیر بهترین میکروفن های گیمینگ خدمت شما معرفی شده است.

میکروفن های گیمینگ

انواع میکروفون های استودیویی

همانطور که میدانید کاربرد میکروفون های استودیویی بسیار فراتر از استفاده های گیمینگ خواهد بود و برای امور مختلفی مانند وکال (گویندگی و خوانندگی)، ضبط پادکست و به طور کلی بسیاری از موارد تولید محتوا می توان از آن ها بهره گرفت.

اما قبل از خرید یک میکروفون خوب، بد نیست بدانید میکروفون ها بسته به نوع کاربردشان در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند و هرکدام ویژگی های خاص خود را خواهند داشت. در زیر ۳ نوع از رایج ترین میکروفون های بازار را به همراه معرفی اجمالی در اختیارتان قرار می دهیم تا با در نظر گرفتن بودجه و انتظاراتتان از یک میکروفون، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

میکروفون های داینامیک

میکروفون های داینامیک (Dynamic Microphone) رایج ترین و پرطرفدارترین میکروفون های بازار محسوب می شوند؛ این محصولات به دلیل عدم نیاز به منبع تغذیه خارجی و طول عمر بالا، می توانند تمامی استفاده های روزمره کاربران در سطوح مختلف را پاسخگو باشند.

میکروفون های داینامیک به طور معمول برای استفاده بر روی استیج و اجرا های زنده مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های بارز میکروفون های داینامیک می توان به اثر مجاورت (حساسیت بیشتر به فرکانس های پایین در صورت نزدیک شدن به منبع پخش صدا) و پاسخ گذرا (جهش ناگهانی صدا) اشاره کرد.

میکروفون های ریبون

میکروفون های ریبون (Ribbon Microphone)، نوع خاصی از میکروفون های داینامیکی می باشند که  به دلیل بهره مندی از الگوی فیگور-۸ عموما محبوبیت کمتری نسبت به نوع استاندارد دارند و تنها جهت استفاده های خاص مانند ضبط صدای برخی از ساز ها مورد استفاده قرار می گیرند.

حساسیت کمتر این نوع میکروفون ها موجب شده برای دریافت خروجی مناسب از آن، همواره وجود یک پیش تقویت کننده سیگنال های صوتی (Preamplifier)، نیاز باشد.

میکروفون های کاندنسر

میکروفون های کندانسر (Condenser Microphone) نوع خاصی از میکروفون ها هستند که به دلیل کیفیت صدای بالا و طول عمر مناسب در دسته بهترین میکروفون های استودیویی قرار می گیرند.

اگر قیمت بالا و سختی استفاده از میکروفون های کاندنسر را نادیده بگیریم، این محصولات به دلیل پاسخگویی به وسیع ترین طیف فرکانسی در بین میکروفون ها، می توانند برای استریم، وکال و تولید محتوا در سطح حرفه ای مناسب باشند.

تفاوت میان میکروفون داینامیک و کاندنسر در چیست؟

یک میکروفون داینامیک، از سیم پیچ متحرک برای تبدیل صدا به سیگنال های الکتریکی استفاده می کند که به دلیل حساسیت کمتر، می تواند بدون نیاز به تقویت کننده مورد استفاده قرار گیرد. اما میکروفون های کاندنسر، با استفاده از خازن و دیافراگم فلزی، صدا را ضبط می کنند.

جنس دیافراگم در میکروفون های کندانسر عموما از طلا می باشد اما برخی مدل ها از دیافراگم های فلزی نیز بهره می برند. میکروفون کاندنسر یا میکروفون خازنی، دارای دیافراگم بسیار دقیق تری نسبت به هم خانواده های داینامیکی خود می باشد و در نتیجه می تواند صدا را با کیفیت به مراتب بالاتری انتقال دهد.

البته این موضوع در مورد بهترین میکروفون های کندانسر بازار صدق می کند و مدل های قدیمی، شاید کیفیتی برابر و یا حتی کمتر نسبت به مدل های داینامیک داشته باشند.

نکته حائز اهمیت دیگر در مورد میکروفون های کاندنسر این است که سیگنال دریافتی آن ها بسیار ضعیف خواهد بود و در نتیجه نمی توان مانند میکروفون های داینامیک، اتصال مستقیمی بین میکروفون و سیستم برقرار کرد.

برای بهره مندی از میکروفون های کندانسر به صورت صحیح، به یک ورودی صدای ۴۸ ولت فانتوم پاور نیاز دارید که خوشبختانه امروزه در اکثر کارت های صدا یافت می شود.

میکروفون

بهترین میکروفن های گیمینگ در یک نگاه
1. بهترین میکروفن های گیمینگ به طور کلی: HyperX Quadcast
2. بهترین میکروفون جریان: یو اس بی آبی Yeti
3. بهترین میکروفن بازی برای پخش جریانی بالا: Elgato Wave:3
4. بهترین میکروفن های گیمینگ اقتصادی: Razer Seiren Mini
5. بهترین میکروفن های گیمینگ برای ضبط موسیقی: Beyerdynamic FOX
6. بهترین میکروفن های گیمینگ برای پادکست: Audio-Technica AT2020USB+
7. بهترین میکروفن های گیمینگ رده بالا: Blue Yeti X
8. بهترین میکروفون شیک برای استریم: میکروفون کپسولی NZXT
9. بهترین میکروفون برای پیش ضبط: MSI Immerse GV6

الگوی قطبی میکروفون، ناحیه اطراف آن را که در آن نویز دریافت می کند، توصیف می کند. برخی از میکروفن های گیمینگ الگوهای قطبی متعددی را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط یک الگو داشته باشند.

Cardioid: این رایج ترین الگوی قطبی است زیرا برای ضبط صدای یک نفر مناسب است. میکروفون‌های Cardiod یک مخروط باریک در اطراف یک طرف آن ایجاد می‌کنند، بنابراین میکروفون فقط به یک ناحیه واقعاً انتخابی گوش می‌دهد و بقیه را مسدود می‌کند.

تغییرات – مانند سوپرکاردیوئید یا هیپرکاردیویید شدیدتر – الگوی قطبی را حتی بیشتر کاهش می‌دهند و صدا را از یک منطقه باریک دریافت می‌کنند.

دو جهته یا شکل-8: همانطور که از نام آن پیداست، این میکروفون ها دو میدان قطبی ایجاد می کنند، یکی در هر طرف میکروفون. مانند چسباندن دو میکروفون هیپرکاردیوئید به هم و قرار دادن آنها در جهت مخالف.

این برای ضبط دو آواز به طور همزمان، یکی در دو طرف میکروفون ایده آل است. در صورت امکان، همیشه بهتر است از میکروفون های جداگانه برای ضبط چندین صدا استفاده کنید.

Omnidirectional: این میکروفون‌ها در نقطه مقابل طیف میکروفون‌های هیپرکاردیود هستند و در همه جهات، از هر زاویه اطراف، جلو و عقب صدا را می گیرند.

بهترین استفاده از آن ضبط صدای اتاق و صداهای محیطی است، مانند پچ پچ جمعیت یا طنین از یک ساز بلند یا درامکیت. در یک محیط بازی، کمتر موثر است، اما در کوتاه مدت می توانید از یک میکروفون همه جهته برای ضبط بیش از یک آواز در نزدیک استفاده کنید.

میکروفن بازی USB یا میکروفون استودیویی؟

به همان اندازه که میکروفن های گیمینگ مبتنی بر USB عالی هستند، اما یکی از دو گزینه برای پخش کننده، گیمر رقابتی یا علاقه مندان به ضبط خانگی هستند که اتفاقاً یک فورتنایت را در کنار خود دارند.

دیگری میکروفون های استودیویی مبتنی بر XLR هستند و به یک رابط صوتی نیاز دارند. در صورت استفاده صحیح، چنین میکروفون هایی می توانند ضبط های با کیفیت بالاتر و همه کاره تری ارائه دهند.

میکروفون های بازی USB: این میکروفون ها از طریق یک پورت USB با رایانه شخصی شما ارتباط برقرار می کنند و دارای یک مبدل یکپارچه آنالوگ به دیجیتال (ADC) هستند که سیگنال میکروفون آنالوگ را به داده دیجیتال تغییر می دهد. تنظیم آنها بسیار آسان است، معمولاً به درایورهای خاصی نیاز ندارند و اغلب دارای سرکوب خودکار نویز هستند.

میکروفون های استودیویی: یک رابط میکروفون استودیویی از طریق XLR انجام می شود، به این معنی که به نوعی کارت صدا با جک های ورودی XLR متصل به رایانه شخصی خود نیاز دارید.

میکروفون‌های استودیویی از مدل‌های ۱۰۰ دلاری مقرون‌به‌صرفه تا نمونه‌های گران‌قیمت با ارزش ده‌ها هزار نفر که فقط در استودیوهای ضبط قابل دست‌یابی هستند، متفاوت هستند. از آنجایی که آنها دارای ADC یا مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) نیستند، مانند میکروفن های گیمینگ قابلیت سرکوب نویز ندارند.

انواع میکروفون

مانیتورینگ درون خطی

شنیدن سیگنال ورودی مستقیم در حین ضبط می تواند بسیار مفید باشد. میکروفن های گیمینگ متعددی این گزینه را از طریق جک هدفون روی میکروفون ارائه می‌دهند، بنابراین وقتی به آن وصل می‌شوید، صدای خام بدون تأخیر، منهای هر گونه فشرده‌سازی یا افکت‌های اعمال شده روی آهنگ را می‌شنوید.

محدوده پاسخ فرکانس

به طور خلاصه، پس: هر چه گسترده تر، بهتر. این یک نکته مهم در برگه مشخصات است که به شما می گوید کمترین و بالاترین صدایی که غشای میکروفون قادر به دریافت آن است. محدوده پایه 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز است زیرا این افراط ها نیز محدودیت شنوایی انسان هستند.

برخی از میکروفون ها فراتر از این محدوده هستند. این ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، زیرا شما نمی توانید جزئیات اضافی را که آنها به خودی خود دریافت می کنند بشنوید، اما می توانید زیر هارمونیک ها را در فرکانس های پایین “احساس کنید”.

همین امر در مورد انتهای دیگر محدوده پاسخ فرکانسی نیز صدق می کند: شما نمی توانید 22 کیلوهرتز را بشنوید، مگر اینکه اهل دالماسی باشید، اما می توانید جزئیات هارمونیک اضافی را که به صداهای سطح بالایی که گوش شما می گیرد، اضافه می کند، احساس کنید.

پاسخ فرکانسی میکروفون

همانطور که در انتخاب اسپیکر و هندزفری، پاسخ فرکانسی اهمیت زیادی پیدا می کند، در هنگام خرید یک میکروفون گیمینگ مناسب نیز باید به پاسخ فرکانسی آن توجه داشت. رنج استاندارد میکروفون ها و اسپیکر ها در بازه ۲۰ الی ۲۰ هزار هرتز فعالیت می کند و میکروفون های دارای این پاسخ فرکانسی، می توانند برای استریم و فعالیت های دیگر کافی باشند.

حساسیت صدای میکروفن

یکی از واژه هایی که در هنگام خرید میکروفون استودیویی به آن بر خواهید خورد، میزان حساسیت میکروفون می باشد. میزان حساسیت در واقع به میزان بار الکتریکی به وجود آمده در میکروفون نسبت به بلندی صدا اشاره دارد. هرچه حساسیت میکروفون کمتر باشد، میزان دقت میکروفون در صداهایی با رنج پایین بیشتر می شود.

استفاده از بادگیر و پاپ فیلتر

بادگیر ها در واقع همان لایه های اسفنجی هستند که بر روی میکروفون قرار می گیرند و می توانند میزان باد را در محیط های خارجی کم کنند؛ البته برای محیط های استودیویی و داخلی استفاده از بادگیر یا ویند شیلد (windshield) ضروری به نظر نمی رسد و بهتر است تنها از پاپ فیلتر(Pop Filter) استفاده کنید.

پاپ فیلتر ها در جلوی میکروفون قرار می گیرند و صداهای پرتابی شکل را از میکروفون دور می کنند تا در صورت ضبط وکال یا سخنوری، صدایتان همواره صاف و یکنواخت باقی بماند.

استفاده از لرزشگیر یا شاک مانت

میکروفون های استودیویی به دلیلی حساسیت بالا، در صورت ایجاد لرزش بر روی بدنه، نویز بسیار بدی را ضبط می کنند، این امر می تواند کیفیت پروژه را تا حد زیادی پایین بیاورد. برای جلوگیری از این معضل، استفاده از شاک مانت (Shock Mount) یا پایه لرزشگیر میکروفون توصیه می شود. این پایه ها در ابعاد مختلفی در بازار یافت می شوند و می توانند بسیاری از نویز های ایجاد شده را از میکروفون دور کنند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید