تکنولوژی

دوربین آندوسکوپی (شلنگی) و ویژگی ها

دوربین آندوسکوپی

از دوربین آندوسکوپی جهت مشاهده مکان‌ها و بخش‌هایی که انکان دیده شدن توسط چشم برای آن ها وجود ندارد استفاده می شود. دوربین شلنگی احتمالا بارها پیش آمده که در درون یک حفره یا سوراخ یا.. را قصد داشته‌ای مشاهده کنید اما هیچ دسترسی به این بخش ها وجود نداشته. در چنین مواقعی می توان به سادگی با بهره گیری از یک دوربین شلنگی آندوسکوپی درون هر حفره ای را از طریق گوشی موبایل یا تبلت، کامپیوتر رومیزی خانگی و لپ تاپ مشاهده کرد.

این دوربین ها معمولا به یک کابل با طول گوناگون متصل هستند که در یک سر دارای یک دوربین و در سر دیگر دارای پورت کانکتور نری USB جهت اتصال به انواع کامپیوتر و لپ تاپ یا کانکتور نری MicroUSB جهت اتصال به انواع گوشی موبایل با قابلیت پشتیبانی از OTG هستند. برخی دیگر از انواع کامل‌تر و پیش‌رفته تر مانند کالای کنونی که شما هم اکنون در صفحه خرید اینترنتی آن هستید دارای فیش خروجی تبدیل شونده هستند که هم قابلیت اتصال به کامپیوتر و هم گوشی موبایل را دارند.

دوربین آندوسکوپی (شلنگی) و ویژگی ها

دوربین شلنگی آندوسکوپی با خروجی OTG و USB سازگار با گوشی های اندرویدی ، تبلت ، لپ تاپ و کامپیوتر های خانگی.این دوربین آندوسکوپی در ۲ حالت USB برای رایانه با ویندوز xp/vista/7/8 و OTG برای اتصال به تلفن همراه اندرویدی است. با اسکن بارکد موجود بروی بسته دوربین می توانید اپلیکیشن دوربین را دانلود و نصب نمایید. با نصب برنامه مربوط به این دوربین بروی گوشی و یا لپ تاپ به راحتی میتوان تصاویر مختلف را با زوم بالا و کیفیت HD مشاهده کرد

  • پشتیبانی از 100٪ تلفن آندروید و رایانه ،OTG و USB
  • سنسور CMOS فوق العاده Hi-Vision با 2 میلیون پیکسل.
  • عکس یا فیلم با وضوح 640×480 ، 1280×720 پیکسلی
  • ۱۰متر کابل قابل انعطاف اعلاء ، چرخش 360 درجه شلنگ دوربین به راحتی دوربین سیمی ضد آب 7 میلی متر می تواند منطقه زیر آب ، شکاف ها و سوراخ ها را بررسی کند.
  • 6 چراغ LED قابل تنظیم برای داشتن تصویر واضح تر در مناطق تاریک

خرید دوربین آندوسکوپی ۱۵ متری

خرید دوربین آندوسکوپی ۱۰ متری

موارد استفاده از دوربین آندوسکوپی صنعتی

باید توجه داشت که این کالا یک دوربین شلنگی آندوسکوپی صنعتی یا اصطلاحا چشم مار Snake Eye است و کاربردهای پزشکی جهت اعضای درونی بدن برای آن ممنوع است. با توجه به این نوع کاربرد می توان از آن در مواردی گوناگون و گسترده استفاده کرد  .

مانند بازرسی انواع لوله های درون خانه و اماکن تجاری و اداری، دیدن زاویه های غیر قابل مشاهده درون هواکش ها و قطعات خودرو و موتور ماشین و تعمیرکاری دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی، دیدن انواع مدارات الکترونیک بدون باز کردن دستگاه های آزمایشگاهی و الکترونیک حساس، بررسی و بازرسی انواع بسته های پستی ، گمرک، پالت ها در فرودگاه ها و کشتیرانی ها، تهیه مستند و فیلم از جانوران و محیط زیست و لانه های زیر زمینی و لانه های پرندگان و… حفاری های گوناگون و آزمایش های مربوط به معادن و ..

دیگ بخار، زیر آب، غارنوردی و عملیات امداد و نجات حوادث طبیعی مانند زیر آوارماندگان سیل و زمین لرزه و … برداشتن اشیا آهنگی با سری آهنربایی و گیره قلاب دار.

دوربین آندوسکوپی (شلنگی) و ویژگی ها

آموزش نصب دوربین اندسکوپی روی کامپیوتر USB

پیش از این اشاره کردیم( دوربین آندوسکوپی ) که این محصول از هر دو حالت پورت USB رایانه و گوشی موبایل پشتبانی می کند و در انتهای سیم دارای یک فیش تبدیل شونده است که می تواند در حالت USB یا میکرو USB قرار بگیرد. برای راه اندازی این دوربین روی لپ تاپ و کامپیوتر کافی است :

نخست کامپیوتر را روشن کرده و ویندوز آغاز کنید. این نرم افزار را بارگیری و نصب کنید نرم افزار AMCAP

فیش متغییر را روی حالت USB قرار دهید و وارد پورت USB کامپیوتر و لپ تاپ کنید.

سپس با وارد کردن کانکتور نری USB دوربین به کیس کامپیوتر و لپ تاپ تصویر مورد نظر بر روی صفحه نرم افزار با کیفیت بالا مشاهده خواهد شد و امکان دیدن

 

امتیاز برای این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید