لوازم جانبی

تفاوت هدفون و هدست چیست ؟

تفاوت هدست و هدفون

هنگام خرید هر محصولی مهم‌ترین گام این است که به طور کامل با آن آشنایی داشته باشیم و سپس مدل مناسب را انتخاب کنیم. هنگام خرید هدفون و هدست بسیاری از افراد بین گزینه‌های مختلف کاملا سردرگم می‌شوند؛ چرا که به طور کامل با تفاوت هدفون و هدست  آشنایی لازم را ندارند. در ادامه با پارتاک رایانه همراه باشید تا شما را با  فرق هدست، هدفون به صورت کامل آشنا کنیم .

هدست چیست ؟

هدست را می‌توان یکی از انواع هدفون نامید که علاوه بر دو گوشی برای گوش دادن، میکروفونی برای ارسال صدا هم دارد به عبارت دیگر با استفاده از هدست (برخلاف هدفون) می‌توان یک ارتباط دو طرفه بر قرار کرد. هدست‌ معمولا در کال‌سنترها استفاده می‌شود و انواع بزرگ‌تر و حرفه‌ای‌تر آن نیز برای گیمرها و استریمرها بسیار محبوب و رایج است.

گفتنی است از هدست می‌توان برای ضبط فیلم آموزشی و همینطور برای بازی‌های کامپیوتری آنلاین که در آن شرکت کنندگان با هم ارتباط گفتاری هم دارند و در حین بازی با هم صحبت می‌کنند استفاده کرد . در واقع با داشتن هدست شما و با دستگاه ارتباطیتان چه تلفن چه کامپیوتر یکپارچه می‌شوید و به مرور پس از استفاده از آن تأثیر آن را در بهبود وضعیت کاری و همچنین صرفه جویی در مصرف زمان حس می‌کنید.

هدست و هدفون

ویژگی های بارز هدست

کیفیت صدا

هدست ها تجربه صوتی فوق العاده ای را ارائه می دهند اما در دامنه پایین، چندان خوب عمل نمی کنند. البته، این کیفیت، به نوع هدستی که برای پخش موسیقی انتخاب می کنید نیز بستگی دارد.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : راهنمای خرید گیم پد

هدست های بزرگتر که با Mic در دسترس هستند، صداهای دلپذیری را تولید می کنند، زیرا درایورهای آنها نیز بزرگتر هستند. هدست برای تجربه بازی، نیز بسیار مناسب است، زیرا صدای واضحی و واقعی را از آن می شنوید.

هدست و هدفون

راحتی استفاده

هدست برای صحبت کردن و برقراری تماس، راحت تر از هدفون است. دلیل آن هم داشتن یک میکروفون ضمیمه است، که صحبت شما را واضح می کند. برخی از هدست ها با میکروفون ثابت ارائه می شوند در حالی که برخی از آنها با میکروفن قابل جدا شدن در دسترس هستند.

هدفون چیست ؟

هدفون وسیله‌ای دارای دو گوشی به نسبت بزرگتر از هدست است که با هدف پوشاندن کل گوش به این شکل طراحی شده است تا مصرف کننده صدای اطراف را هرچه کمتر بشنود، هدفون برخلاف هدست میکروفون ندارد و کاربرد آن بیشتر برای گوش کردن به موسیقی، آموزش زبان و چیزهایی از این قبیل می‌باشد.

تفاوت هدفون و هدست چیست ؟

در واقع دلیل اصلی اینکه گوشی هدست نسبت به گوشی هدفون کوچکتر است این است که این وسیله اغلب در مراکز تماس مورد استفاده قرار می‌گیرد، مرکزتماس ها معمولاً محیط‌های شلوغی هستند و هرچه گوش با بلندگو بزرگتری پوشیده شود فرد بلندتر صحبت می‌کند و همین امر باعث شلوغ‌تر شدن مرکز تماس و ایجاد مزاحمت برای سایر کارکنان مرکز تماس می‌شود و به همین دلیل است که معمولاً هدست ها گوشی کوچکتری دارند و در هنگام تهیه هدست همیشه توصیه می‌شود که هدست تک گوش برای مرکز تماس تهیه شود، چون کارمند مرکز تماس علاوه بر تمرکز روی تماس خود باید از محیط اطراف خود نیز با خبر باشد و با بلند صحبت کردن مزاحم همکاران خود نشود.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه : راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

ولی در هدفون که برای یادگیری آموزشی یا گوش دادن به موسیقی استفاده می‌شود نیازی به توجه به محیط اطراف نیست از این رو گوشی‌های آن‌ها را بزرگ‌تر می‌سازند.

هدفون‌ها میکروفون ندارند و معمولا به صورت دو گوشی بزرگ روی سر قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها برای کاهش صدای محیط، به طور کامل روی لاله گوش قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها از طریق یک بدنه پلاستیکی به هم وصل می‌شود که روی سر افراد قرار می‌گیرد. اتصال هدفون به دیوایس‌هایی مثل کامپیوتر و گوشی از طریق جک‌های ۳.۵ میلی‌متری یا پورت USB انجام می‌شود.

ویژگی های بارز هدفون

کیفیت صدا

کیفیت صدای هدفون، خصوصاً در دامنه های پایین و متوسط​​، بسیار بالا است. همچنین عملکرد فوق العاده ای را در آهنگ های باس ارائه می دهد. هدفون به حذف صدای محیط پس زمینه کمک می کند. به خصوص هدفون هایی که دارای ویژگی های حذف نویز هستند، نویز محیط را مسدود می کند و به شما یک تجربه موسیقی بی نقص می دهد.

تفاوت هدفون و هدست چیست ؟

اگر یک هدفون با کیفیت خوب بخرید، پس هیچ نقصی در کیفیت صدا وجود ندارد. یک هدفون اختصاصی دارای ویژگی Soundstage است که به شما امکان می دهد یک موسیقی عالی را بشنوید. تفاوت هدفون و هدست و هندزفری مطمئناً در عملکرد پخش صدا و موسیقی نهفته است. هدفون ها بیشتر به دلیل کیفیت صدایی که پخش می کنند، ترجیح داده می شوند.

راحتی استفاده

استفاده از هدفون راحت است زیرا درست روی گوش شما قرار می گیرد. هدفون های بزرگتر، خروجی صدای استثنایی را برای شما فراهم می کنند اما برخی از هدفون ها وزن کمی دارند بنابراین می توانید مدت طولانی تری از آنها استفاده کنید.

امتیاز برای این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید